Motionsdag

Som vanligt så har eftermiddagen gått i rasande fart men mycket har gjorts.
Efter att Linda och Peter kom förbi på en visit (och lämnade longeringsgjorden, tack Linda!) så åkte jag till Väla. Skulle hitta på en väska till mig och gardiner till köket och hostmedicin.
Kom hem med hostmedicinen i alla fall.. och en tröja som jag hittade på New Yorker. Hittade även lite annat roligt där men det får jag ta en annan gång.

När jag kom hem så svirade jag om till täckbyxor och tjockjacka så gick vi ner på stan och köpte busskort till mig så nu kan jag åka till jobbet imorgon :P
Tog bussen hem igen och då kom jag på att det kan vara bra att kolla hur jag ska cykla till stationen och hur lång tid det tar.
Sagt o gjort, plockade ur cykeln ut garaget och trampade iväg. Det är nästan nerför hela vägen men när jag kom lite mer än halvvägs så tyckte jag att det gick lite trögt och kollade ner mot däcken. Jodå, nästan inge luft alls. Så jag cyklade till Susanne o Sven istället och fick i luft i däcken. De bort ju nästan vid stationen så jag cyklade aldrig ner dit.
Men vägen hem gick fortare (som då är uppför) än vad det tog att cykla ner. Inte så konstigt eftersom jag inte kom någonstanns med lite luft i däcken :)
Kom fram till att det tar ca 12 min ner till stationen så för att vara på den säkra sidan så cyklar jag 20 min innan bussen går så ska jag väl hinna.. Det ger sig väl.
Har fått ganska bra motion idag, promenad till stan på ca 50 min och sen cykling =)

Lite senare så kom Susanne, Sven o Anton förbi och vi fikade och pratade ett tag. Vi fick även en gosig filt och en pinnblomma (orkidé) som inflyttningspresent :)

Nu har vi precis ätit lax och kokt potatis, jag ska strax hoppa in i duschen och sen packa väskan inför imorgon. Måste ju ha med mig alla saker från kontoret innan..

Hörs väl när jag sitter på bussen imorgon :)

Några nya bilder från kök och vardagsrum.








Kram o god natt :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad det ser trevligt ut!

2012-02-05 @ 22:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0