Lill-lördag

Idag blir det bil till jobbet. Ut på kundbesök på em och sen åker jag hem direkt efter det. Hoppas att det blir i tid bara. Bli ringet stall ikväll tror jag, hon ska få vila idag och imorgon. Imorgon åker vi nog till malmö efter jobbet och äter med mamma och pappa.

Träningen igår gick bra, Bjarke red henne eftersom hon har bråkat lite med mig innan. Hon försökte bråka lite med han också men det var ingen idé. Han är så lång så han klämmer bara om med benen och så la han pisken uppe på rumpan på henne så hon försökte några gången bara men sen gav hon sig. Han tyckte om henne och säger att hon måste fram mer för skänklarna o bli mer stadig i munnen och acceptera bettet, som hon gärna vill komma undan. Men mycket sitter i orken i bakbenen så det kommer när hon får mer ork därför kommer det att bli jobbigare föör både henne och mig i början för vi får rida så mycket nu, när musklerna och orken kommer så kommer det att komma med automatik sen.
Kul att han tyckte om henne i af! Svetten rann av henne efteråt :)
Det var riktigt kul att rida henne efter för hon var ju hur fin som helst!
Nu får hon vila i två dagar och sen skrittas ut på fredag och sen åker jag till ridhuset på lördag o rider.

Ska se om jag kan ladda upp filmen på när jag rider sen, det var häftigt att känna känslan hur det ska kännas egentligen och han sa att så bra har jag aldrig ridit som när jag red igår. Nä konstogt, jag fick ju en häst som jag bara kunde hoppa upp på och som gick hur stadigt och fint fram för skänkeln som helst. Men nu vet jag lite knep hur jag ska göra så det är bara att öva :)

Dax att fixa mig och åka iväg om en liten stund.

Kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0