Sol :)

God middag!
Har varit uppe sen strax e 7 och i stallet sen 7.45. Släppte ut mina hästar och mockade o donade och sen åkte jag till ridhuset och red. Skönt för det blåser ganska mycket ute. Hon gick i alla fall väldigt bra, hade gramanen på för säkerhets skull :) Väldigt fin i munnen efter att hon blivit raspad så det behövdes nog. Dock är hon fortfarande väldigt stel i vänstersidan men det blir bättre när hon mjukas upp och rids. Jag tror att en kotis ska ut till stallet om några veckor så då hoppas jag på om det inte har släppt innan dess.
Gjorde lite galopp idag också och hon känns hur fin som helst. Mycket finare i traven nu än tidigare och hon har ett luftigare steg, ring-skorna kanske är bra för henne hela tiden. Hon länger mycket bättre i traven också och sträcker ut riktigt, hon kanske har lite småont av de vanliga skorna. Aja vi får se, än så länge så går hon med ringskor fram och det får hon nog göra i ca ett halvår i alla fall, troligen hela tiden sen.

Fodrade lunchen innan jag åkte hem och nu ska jag snart fixa lunch åt oss också, fisksoppa :) Solen skiner ute fastän det blåser lite men det var ganska varmt ute och skönt ändå.
Tänkte inte göra så mycket på em, bege mig till gymmet senare ikväll. Innan dess ska jag nog bara slappa och pilla runt lite här hemma :)


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0