Äntligen

Nu har jag äntligen gjort klar min bolånelicens och nu kan jag tanka på annat igen :)
Jag skrev i torsdags i Malmö och fick skriva mellan 9-12. Vid 11 var jag klar och gick igenom frågorna igen (105 frågor) och sen tillslut så tryckte jag på avsluta-test knappen. Och som tur var så stog det godkännt när jag tittade :) Hade 83 %, godkänns var 70 % men man var tvungen att ha minst 60 % på varje del (tre oliak delar). Jag hade två delar på 85-87% och en del på 75% så det var klart godkännt. Tur och vääääldigt skönt! 
Det är inte bara bolån som ingår i licensen utan även skatteregler, familjerätt med arv, enskild egendom, testamenten, bodelning, dödfall m.m, penningpolitik, värderingar m.m. m.m. 
Den här helgen har verkligen vart skön och jag har inte tänkt en gnutta på provet :)
 
Förra helgen så var jag, Snusan och Therese i Götebrg och tittade på EM, vi såg dressyrfinalen på lördagen samt maratonkörningen och i söndags såg vi hoppfinalen och lite mer av körningen.
Bäst var ju ändå hoppfinalen och EM-guldet till Peder men även dressyren var kul att se såklart!
 
I fredags var vi och åt grillbuffé med grannarna på en restaurang här i Skurup, efter det så cylade vi hem till Snusan och Patrik och kastade pil i deras garage. Dom har gjort ordning en jättefin liten bar med piltavla i garaget, riktigt mysig liten hörna.
 
I helgen har jag och Micke fixat en massa här hemma. Igår gjorde vi iordning hyllorna i garaget som han har snickrat ihop, det blev bra med plats och nu är det ordning och reda (nästan) i garaget. Sen tog vi och kylvde och kapade lite ved också. 
Senare på em så red jag Usha ute på åkern. Hon har också fått stå lite åt sidan nu medans jag har pluggat men nu så kan jag äntligen rida henne igen.
Idag så har det vart kanonväder ute, nästan bättre än i somras! Vi började dagen med ett gympass och sen satt vi fart ute med att klyva klart all ved. Nu har vi en stor hög med ved som vi ska göra en till (eller två) vedkubbar av. Vi tog reda på alla stockar och grenar som legat nere på gräsmattan och la dom på ett annat ställe (ställde dom mot kubbarna) så nu är gräsmattan helt fri från stockar mm. Micke klippte gräset där nu och det blev stor skillnad när man fick bort ogräs och förvuxet gräs som varit vid stockarna.
Har även hunnit handla och fixa lite mat mm till Usha. Medans jag var och red idag så satt Micke upp tavellister och lite lampor inne. Nu har han åkt och jobbat och jag ska strax gå och lägga mig. 
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0